-->

9 Tanda Anda Seorang Yang Membosankan




Bila tiba hujung minggu, kebiasaannya orang akan berfikir-fikir tempat mana ingin lepak atau habiskan masa bersama kawan mungkin juga keluarga. Tapi, anda langsung tidak menghiraukan hal itu malah anda rasa malas dan penat untuk bersiap. Ini antara tanda anda seorang yang membosankan.

1. Cuaca diluar yang panas terik, matahari betul-betul terpacak atas kepala

Siapa yang ingin keluar bila cuca sedang panas terik, rasa pedih mata, muka kemerahan dan macam-macam lagi. Daripada keluar, lebih baik duduk dalam rumah.

 2. Anda malas untuk bersiap

Ada di antara kita yang malas untuk bersiap, pada mereka bersiap hanya memenatkan sahaja dengan memikirkan pakaian apa patut dipakai. Lebih-lebih bila anda berdiri depancloset dan mencari pakaian apa yang sesuai, malas sungguh rasanya. Malah, anda malas untuk mandi, memakai mekap.

3. Bila masalah fizikal dijadikan alasan untuk tidak ke mana-mana

Ya, ini biasa berlaku. Bila anda merasakan berat badan sudah bertambah, mulalah anda merasakan anda sudah tidak muat untuk memakai pakaian dalam closet.

4. Anda tiada pakaian untuk dipakai

Ini satu lagi perkara biasa malah menjadi alasan semua orang. Tiada pakaian untuk dipakai padahal dalam almari bertimbun baju baru belum buka price tag lagi yang terkurung di situ.
 5. Anda datang bulan

Untuk kaum perempuan dan wanita, bila tibanya bendera merah memang semua orang jadi malas, moody, kiranya emosi tidak menentu. Anda hanya mahu baring di atas katil yang empuk sahaja.

6. Anda tidak mempunyai plan

Ingin keluar memerlukan plan, jadi itu masalah anda.
. Bila anda lebih rela menghabiskan masa menonton drama atau filem kegemaran

Anda sanggup tidak keluar bilik atau rumah semata-mata habiskan masa menonton drama Korea yang mampu menceriakan hari anda. Tonton pelakon Korea lebih best daripada keluar.
8. Sofa anda merupakan tempat paling best

Baring di atas sofa yang empuk dengan memasang air conditioner, bukankah heaven.Lebih-lebih lagi jika ada comforter lembut bersama.

9. Anda rimas berada dalam keadaan ramai orang

Anda sukakan ketenangan jadi bila anda berada dalam keadaan ramai orang, anda jadi rimas dan tidak selesa.

Jika anda mempunyai salah satu sikap dalam senarai berikut maka anda memang jenis orang yang membosankan. Tak kisahlah asalkan tidak menyusahkan orang lain.

Sumber : penpatah
Cancel

Terima Kasih atas comment anda